niedziela, 26 września 2010

Zła dziewczyna - Beata Ostrowicka

Osiemnastoletnia Marcyśka, która od kilku lat uczy się w Krakowie, marzy o studiach i nie chce wracać do rodzinnej miejscowości. Nieoczekiwany spadek daje jej szansę na nowe, lepsze życie, ale też staje się przyczyną konfliktu z najbliższymi. Czy „zła” Marcyśka pozwoli kierować swoim życiem rodzinie i zrezygnuje z własnych planów, czy zdecyduje się na wybór trudniejszej, ale własnej drogi życiowej?
Początkowo wydawało mi się, że książka jest dość przewidywalna, nie ma to jak być w grubym błędzie. Książka była bardzo wciągająca i ciekawa, szczególnie portret psychologiczny Marcyśki, którą, gdy tylko mi się wydawało, że  rozgryzłam, to znów  mi się wymykała. Próbowałam sobie odpowiedzieć, czy ona rzeczywiście była taka zła, za jaką się uważała. Zraniła rodziców, raniła innych, ale nic nie jest takie proste i czasami trzeba podejmować trudne decyzje, błędne, ale zawsze zgodne z własnym sumieniem. Jest to książka opisująca realia szarej rzeczywistości i trudu życia. Polecam.
Ocena 5/6
czwartek, 01 października 2009

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz