piątek, 23 listopada 2012

Skandalista – Nicola Cornick


Wydawnictwo: Mira
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 380
Źródło: Biblioteczka własna


Zawsze zastanawiałam się jakby to było, gdym urodziła się trochę wcześniej, gdy przyszło mi żyć w innej epoce. Czy umiałabym się lepiej odnaleźć, niż w dzisiejszych czasach, czy byłabym bardziej szczęśliwa. Tego niestety nigdy się nie dowiem, ale za to, z ogromną chęcią sięgam po książki, które choć trochę mogą mi przybliżyć czasy, które tak mnie pasjonują.

Catherine Fenton pochodzi z bardzo bogatego domu, jako dziedziczka ogromnej fortuny po dziadku nababie, jest niezłą partią. Do tego niebywała uroda, powoduje, że całkiem sporo osób myśli o niej, jako przyszłej żonie. Niestety ojciec Catherine już zdecydował, że wyjdzie ona za lorda Whitersa, jego wspólnika w interesach. Młoda panna nie jest tym wyborem zachwycona, zwłaszcza, że lord traktuje ja jak przedmiot, do tego z niebywałym okrucieństwem i brutalnością. Na szczęście los bywa dość przewrotny i pcha ją w ręce młodego hrabiego Benjamina Hawskmoora.

Hrabia Ben to młody hulaka, który nie tylko ryzykuje życie w różnych zakładach, ale też lubi pokazywać się w towarzystwie pań o dość wątłej reputacji. Wszystko wskazuje, że nie bardzo zależy mu ani na życiu ani na opinii, zwłaszcza, że od dawna boryka się z opinia bękarta. Nie ukrywa on również, że ożeni się tylko z bogatą dziedziczką, dlatego gdy spotka Catherine podejmuje z nią niezwykle niebezpieczną grę.

Twórczość Nicoli Cornick miałam już przyjemność poznać i mniej więcej wiedziałam czego mogę się spodziewać. Jednak z każdą kolejną książką autorka mnie co raz bardziej zaskakuje, pokazując co raz barwniej środowisko lordów i hrabiów, ale od strony tej bardziej pożądanej. I znów mogłam przenieść się do XIX – wiecznej Anglii, gdzie królują piękne suknie, wielkie bale, ale tym razem więcej tu tej ciemnej strony, czyli skandali i prawdziwego życia. Już od samego początku możemy przyjrzeć się widowisku jakim jest wieszanie człowieka, oraz emocje jakie temu towarzyszą. Potem jest co raz lepiej, nocne domy gry, prywatne nocne bale, schadzki, zdrady, pojedynki oraz wielkie namiętności, bo to one rządzą człowiekiem.

„Skandalista” Nicoli Cornick to świetny romans historyczny, który nie tylko przeniesie nas w dość odległe czasy, ale przede wszystkim pokaże nocne życie, jakie toczyło się w XIX-wiecznej Anglii. To na wielkich namiętnościach i na jeszcze większych intrygach skupia się autorka, i świetnie jej to wychodzi. Całość opisuje bardzo barwnym językiem, dzięki czemu książkę czyta się z jeszcze większym zainteresowaniem, z niemałym dreszczykiem emocji. Do tego muszę wspomnieć o samym wydaniu, i o oprawie graficznej, które są bardzo dobre i piękne.

Polecam wszystkim miłośnikom romansów historycznych, z całą pewnością pokochacie twórczość Nicoli Cornick!!! Ja jestem jej wielką fanką!

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Harlequin/Mira, za co serdecznie dziękuję!!!

18 komentarzy:

  1. Właśnie mam tę książkę w najbliższych planach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam stosik, bardzo interesujący, no i czekam na Twoje wrażenia :)

      Usuń
  2. Skończyłam właśnie czytać jeden z romansów historycznych z wyd. Mira i muszę przyznać, że nawet mi się spodobał, dlatego chętnie również poznam ,,Skandalistę''.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, grunt to się przełamać :) A książkę oczywiście Ci polecam :)

      Usuń
  3. Jakoś nie przepadam za tym gatunkiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdarza się :) Za to wiele innych lubisz, które ja też ;)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. To życzę, żeby szybko książka wpadła w ręce ;)

      Usuń
  5. Bardzo lubię romanse historyczne więc to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Za późno obudziłam się zgłaszając się jako chętna na zrecenzowanie tej książki dla Miry :( A tak chciałam przeczytać. I nadal chcę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj to szkoda ;( Ale i tak przeczytać zawsze możesz ;)

      Usuń
  7. Kocham dawne czasy i romanse, więc z pewnością przeczytam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że może być ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka już jakiś czas temu wylądowała na mojej półce "chcę przeczytać", a z każdą recenzją o tej powieści coraz bardziej mam na nią ochotę.

    OdpowiedzUsuń