sobota, 9 lipca 2011

Zdradzona – P.C. Cast + Kristin Cast

 
Wydawnictwo: Książnica
Rok wydania: 2010
Liczba stron: 348
Źródło: Biblioteczka bratanicy


Zoey Redbird, adeptka w szkole wampirów, czuje, że wreszcie odnalazła swoje miejsce na ziemi. Została przewodniczącą Cór Ciemności i co ważniejsze, ma chłopaka... a nawet dwóch.
Tymczasem w środowisku zwykłych śmiertelników dochodzi do tragedii − ginie kilkoro nastolatków, a wszystkie tropy wiodą do Domu Nocy. Kiedy ludziom z jej dawnego otoczenia grozi niebezpieczeństwo, Zoey zaczyna sobie uświadamiać, że niezwykła moc, jaką została obdarzona, obraca się przeciwko jej najbliższym. Dziewczyna musi znaleźć w sobie dość odwagi, by stawić czoło najgorszemu – zdradzie.

Cóż mogę powiedzieć, pierwsza część mnie zaciekawiła, ale ta dopiero spowodowała, że wciągnęłam się w tą serię całkowicie. Autorka pokazała, że pomysłów jej nie brakuje, i że może jeszcze nas zaskoczyć nie jednym. I mam wielką nadzieję, że kolejne części będą równie ciekawe i pomysłowe oraz że uda mi się je szybko zdobyć.
Dlaczego ta część wydaje mi się ciekawsza? Na pewno dla tego, że więcej się dzieje, wraz z przyjęciem przez Zoey nowych obowiązków, przybywa jej więcej kłopotów i jednocześnie przygód. Musi ona sobie poradzić nie tylko z nową rolą jaką pełni w Córach ciemności, ale też faktem, że widzi, nieżyjących kolegów. Do tego dochodzą wątpliwości, kto jej dobrze życzy a kto tylko udaje życzliwego.
Niestety książka ma też mały minus, nie podoba mi się wątek miłosny. Miłość, czy raczej zauroczenie do 3 facetów na raz. Jakieś takie to poplątane było i odniosłam wrażenie, że autorka sama do końca nie wiedziała, jak to wszystko połączyć. Zaczynała coś i nie kończyła.
Jako całość książka mi się podobała, pochłonęłam ją błyskawicznie i jestem bardzo ciekawa, co będzie dalej z „nieumarłymi” i jak Zoey poradzi sobie w walce o dobro przyjaciół.
Ocena: 8/10

14 komentarzy:

  1. Miło mi to słyszeć, że właśnie ta część Cię wciągnęła w tą serię ;) Ja czytam po ang i właśnie tak w połowie tomu 2 dałam spokój, ale teraz widzę, że muszę do niej koniecznie wrócić. 3 i 4 czekają na mojej półce (po ang wszystkie).
    Pozdrawiam i dziękuję !

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej serii, ale może kiedyś nadrobię. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla siostry może się spodobać:). Niewykluczone, że sama też przeczytam. Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Znowu wampiry, istne szaleństwo po prostu :) Swoją drogą jestem ciekawa jakie istoty zawojują rynek wydawniczy po wampirach...

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś dla młodszych z rodziny, ale pewnie i dla mnie na wolne chwile :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mimo wszystkich negatywnych opinii, mi ta seria bardzo się podoba

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja z pewnością po nią nie sięgnę...:-(

    OdpowiedzUsuń
  8. Cassin - nie wiem jak tam z punktu widzenia oryginału to wygląda - ale mnie zaciekawili ci nieumarli :)

    Ewa - pewnie, jak będzie okazja :)

    Kasandra_85 - ja sama z siebie jakoś średnio już się wampirami interesowałam, ale jak bratanica podrzuca to czytam :)

    Aneta - myślę że już zawojowały i są to Anioły, co mnie niezmiernie cieszy i poluję na parę książek :)

    Taki jest świat - pewnie, w wolnej chwili ;)

    Kobra - coś w sobie na pewno ma, i może idealna nie jest, ale i tak wysoko u mnie się plasuje

    Pisanyinaczej - pewnie, nic na siłę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja dalej jestem na "nie" i wolę prawdziwe wampiry. No bo taka Zoey - co ją właściwie z wampirami łączy? Autorka bardzo rzadko w tej książce pokazuje prawdziwą naturę tego stworzenia. Ta książka równie dobrze mogłaby być o szamanach i historia by nie ucierpiała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zatrzymałam się na tomie pierwszym. Podobał mi się średnio i chętnie przeczytałabym kolejne tomy, ale w międzyczasie pojawiło się tyle ciekawszych książek, że do tej serii na razie nie wróciłam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nyx - niby masz rację, a z drugiej strony to dopiero wprowadzenie do bycia wampirem i to troche takim innym :) Mi sie tam mimo wszystko podoba ;)

    De_merteuil - to jest właśnie ten ból, ja tez tak mam, że zaczynam jakąś serię a później nie zawsze kończę, bo tyle innych fajnych w między czasie się pojawia ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czasem normalnie myślę, że ja to tutaj za jakiegoś "hejtera" robię tej serii, naprawdę ;) No ale najważniejsze, że inni dostrzegają w tej serii coś fajnego :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi pierwszy tom się średnio podobał. Dalsze są lepsze, ale szału z tą serią nie ma ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cała seria nie porywa, jednak jak już zaczęłam czytać to czytam kolejne tomy. Ten był jednym z lepszych.

    OdpowiedzUsuń