wtorek, 8 listopada 2011

Zaklęci w czasie



gatunek: Fantasy, Melodramt
reżyseria: Robert Schwentke
scenariusz: Bruce Joel Rubin


Film Zaklęci w czasie oparty jest na niezwykłej powieści o miłości, która przekracza granice czasu. Clare (grana przez Rachel McAdams) przez całe swoje życie jest zakochana w Henrym (w tej roli Eric Bana). Wierzy w to, że są sobie przeznaczeni, choć tak naprawdę nie wie, kiedy ich ścieżki się rozejdą.
Henry jest bowiem obdarzony niezwykłym darem i zarazem przekleństwem – potrafi przemieszczać się w czasie. Ta niezwykła umiejętność jest wynikiem choroby genetycznej, która skazuje Henry'ego na wieczne i mimowolne podróże w czasoprzestrzeni. Choć przypadłość Henry'ego często rozdziela bohaterów bez ostrzeżenia, Claire nie ustaje w dążeniu do budowania wspólnego życia z ukochanym.
Źródło: film.wp.pl

Jako, że ostatnio słabo mi idzie z czytaniem, trochę przerzuciłam się na filmy (ale tylko chwilowo) i tak trafiłam na „Zaklętych w czasie”. Film, choć zbiera różne oceny i recenzje, to nie powiem bo bardzo mnie wciągnął, a następnie zaczarował. Akcja dzieje się dość niespiesznie, jednak nie pozwala na nawet chwilowe oderwanie się od ekranu telewizora. Dla mnie „Zaklęci ...” to niesamowita historia, piękna, trochę bajkowa a raczej magiczna. I choć kończy się bardzo smutno,to jednak daje nadzieję. Dawno nie widziałam tak fantastycznego filmu o miłości i czekaniu i budowaniu wspólnego życia.
Polecam wszystkim tym, którzy mają ochotę na trochę inny film, na chwilę wytchnienia z dość magicznym wątkiem i pięknym choć smutnym zakończeniem.

16 komentarzy:

  1. Widziałam film i czytałam książkę, mam podobne zdanie na jego temat:)
    Zakończenie smutne, ale myślę, że jedyne słuszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No ja właśnie nabrałam ochoty na książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że będzie smutne zakończenie, wolałabym jednak aby było szczęśliwe. Mimo to, film mnie bardzo zaciekawił i chętnie go obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cyrysiu ciężko opisać ten film ale polecam Ci jest naprawdę piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę obejrzeć ten film. Już czuję, że mi się spodoba:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam książkę i na końcu przy niej płakałam, co mi się raczej nie zdarza, ale ta historia mnie poruszyła.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasandra_85 - to naprawdę piękna historia i piękny film :)

    Bursztynowa - ja nie miałam okazji czytać książki, co mam zamiar zmienić, ale film bardzo mnie poruszył :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Film widziałam ;) Staram się obejrzeć wszystko co ma w sobie wątek podróży w czasie. Tutaj przedstawiono to w dość nietypowy sposób (to pojawianie się bez...sama wiesz czego)
    Nie wiem czy obejrzę kiedyś jeszcze raz, ale zapadł mi w pamięć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. tak wiem bez czego, ale to znikanie bardzo mi się podobało (to pomału zanikanie) i to jak opisał jak się w tym momencie czuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cóż za zbieg okoliczności - dzisiaj wieczorem mam zamiar oglądać ten film 8) Muszę przyznać, że ja ostatnio także więcej oglądam aniżeli czytam, ale trzeba sobie czasami odmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. To życzę Ci miłego oglądania i czekam na Twoje wrażenia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Już kiedyś chciałam przeczytać tę książkę,po tej recenzji tym bardziej to zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  14. Oho, zapowiada się ciekawie. Jak na razie mam większą ochotę na książki, jednak będę o nim pamiętac.

    OdpowiedzUsuń
  15. Książkę czytałam i mi się nie spodobała za bardzo, ale może film będzie lepszy.

    OdpowiedzUsuń
  16. Miravelle - ja też :)

    Mery - to może zacznij od książki? :)

    Zaczytana w chmurach - no ja jeszcze nie wiem, co lepsze, ale na razie mam ochotę na tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń