piątek, 30 marca 2012

Osaczona – Tess Gerritsen




Wydawnictwo: Mira
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 300
Źródło: Biblioteczka własna


Twórczość Tess Geritsen poznałam już niejednokrotnie, dlatego gdy w moje ręce wpadła najnowsza jej książka, wiedziałam, że muszę od razu się za nią zabrać. W końcu to jedna z moich ulubionych autorek thrillerów.

Miranda Wood wiedziała, że źle robi wiążąc się z żonatym mężczyznom, że trudno będzie go wyleczyć z chorej miłości do żony i musiało minąć naprawdę sporo czasu, by zrozumiała, że nic z tego nie będzie, że tylko niepotrzebnie raniła jego rodzinę. W końcu nie była jego pierwszą kochanką, jednak jak każda chciała wierzyć w miłość, tą jedyną, wyjątkową, w te czułe słówka i puste obietnice. Na szczęście przyszedł w końcu ten moment kiedy zrozumiała, że tak dłużej być nie może, że pochodzą nie tylko z różnych światów, ale mają też bardzo różne spojrzenie na świat. I kiedy w końcu zdecydowała się odejść od Richarda, nastąpił kolejny zwrot w jej życiu.

Miranda nie wie, jak to możliwe, że jej kochanek nie żyje, a do tego został zabity w jej domu, w jej sypialni!. Wiedziała tylko, że to wszystko jest jakieś absurdalne, i do tego nikt jej nie wierzy, że to nie ona, że nie miała żadnego powodu by zabijać Richarda, w końcu to ona go zostawiła i nic już od niego nie chciała. Nie wie też dlaczego ktoś wpłacił za nią kaucję, całkiem sporą sumę, na którą jej stać nie było. Teraz kiedy została się sama, wie, że musi zrobić wszystko by udowodnić swoją niewinność, musi walczyć nie tylko o swoje imię, ale przede wszystkim o najbliższe 20 lat życia. Bo tyle jej grozi za morderstwo, którego nie popełniła.

Kiedy w końcu Mirandzie udaje się być co raz bliżej prawdy, kiedy w końcu przekonuje znajomych o swojej niewinności, pojawia się nowy problem – ktoś bardzo się stara by i ona zeszła z tego świata. Zostaje jej co raz mnie czasu na wyjaśnienie zagadki, i na przeżycie !

To zdecydowanie jest to co uwielbiam – morderstwo, wielka intryga, sieć kłamstw i korupcja. Do tego w całą treść wpleciony wątek miłosny, uczucie, które powoli się rodzi, bo końcu nic tak nie zbliża ludzi, jak strach i wspólna walka o życie. I to jest to, za co najbardziej lubię autorkę, to połączenie thrillera z wątkiem romansowym. Tess Gerritsen wspaniale potrafi budować napięcie i oddawać ludzkie uczucia. Cała książka przesycona jest strachem, początkowo tym, związanym z udowodnieniem swojej niewinności, następnie tym, który rodzi się, gdy grozi nam śmiertelne niebezpieczeństwo.

„Osaczona” Tess Gerritsen to książka, która od pierwszej strony wciąga i nie pozwala się od niej oderwać. Napięcie rośnie wraz z każdą kolejną stroną a podejrzanych jest co raz więcej. I prawie do ostatniej strony, do ostatniej linijki, nie sposób zgadnąć, kto za tym wszystkim stoi. Autorka potrafi nieźle namieszać i  dostarczyć naprawdę wielu wrażeń na najwyższym poziomie !!!

Polecam, jest świetna !!!!

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa  Harlequin/ Mira, za co serdecznie dziękuję !!!

 Baza recenzji Syndykatu ZwB

36 komentarzy:

  1. A ja nadal mam przed sobą książki Gerritsen. Jakoś nie mogę na żadną trafić. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj to wielka szkoda, musisz koniecznie to zmienić :D

      Usuń
    2. To tak jak ja! Nazwisko ciągle się przewija, a książki brak :)

      Usuń
    3. Może w końcu wpadnie w Twoje ręce?? Tego Ci w każdym bądź razie życzę :)

      Usuń
  2. A ja dzisiaj znalazłam jedną z książek Gerritsen w bibliotece - " Nosiciel " - niebawem przystępuję do lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nosiciela jeszcze nie czytałam, ale na półce czeka na mnie jeszcze "Dawca", tak wiec niebawem szykuje się kolejne spotkanie :D

      Usuń
  3. Znam tylko jedną książkę tej autorki- 'Dawcę', podobała mi się na tyle, że z chęcią poznam też inne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kończę właśnie czytać ,,Osaczoną'' i rzeczywiście jest świetna!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Tess Gerritsen i czytam wszystkie jej książki :) Tę też przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja już niedługo się za nią zabieram:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo sobie cenię prozę Gerritsen, chętnie przeczytam i tę książkę:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię Tess Gerritsen - na pewno kiedyś przeczytam. Są niesamowicie wciągające.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj bardzo, jak się zacznie to jest problem choć na chwilkę się oderwać :)

      Usuń
  9. Bardzo ciekawie się zapowiada ta lektura, cenię sobie dobre thrillery a widzę ze ten wysoko oceniasz .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, jak i pozostałe książki tej autorki :)

      Usuń
  10. Ja tez jeszcze nie czytalam nic tej autorki, ale sie przymierzam! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tym bardziej polecam, myślę, że powinna Ci przypaść do gustu :)

      Usuń
  11. Poprzednicy piszą, że nie mają żadnej jej książki, że planują zakup... a ja Ci powiem, że mam jedną - "Labirynt kłamstw" (jeśli dobrze wytężam kreci wzrok zza okularów ;) ) i to już prawie od 1 stycznia. I tak sobie leży, wraz z dwoma-trzema tuzinami innych książek. Moje "przymierzenie" do lektury ma więc już jeden krok mniej, ale jak patrzę na ten pokaźny stos swoich własnych i na recenzyjny... ;) Ale cieszę się, że Gerritsen zbiera zachwyty - to mi tylko zaostrza apetyt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam, świetny był, i zalicza się do tych z serii medycznej :) tak więc życzę przyjemniej i pełnej wrażeń lektury :)

      Usuń
  12. Mam jej jedną z wcześniejszych książek, ale jeszcze się za nią nie zabrałam, ale już niedługo mam nadzieję, że mi się uda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę żeby się udało jak najszybciej :)

      Usuń
  13. kolejna pozytywna recenzja. może jednak się skuszę, nie wiem... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mi się podobała i chętnie sięgnę po inne jej powieści ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to była trzecia jej książka i na półce czeka jeszcze jedna, i też z całą pewnością sięgnę po więcej :)

      Usuń
  15. Gerritsen to jedna z moich ulubionych pisarek, więc "Osaczoną" na pewno też niebawem przeczytam :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam tę książkę na półce. Czeka na swoją kolej. Po Twojej recenzji chyba będę musiała ją wcześniej przeczytać niż planowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam straszną ochotę na tę książkę, dlatego zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Może niebawem sama wpadnie w Twoje ręce :)

      Usuń
  18. Czytałam niedawno i bardzo przyjemnie spędziłam czas. Myślę, że sięgnę po inne pozycje autorki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń