środa, 31 października 2012

W zapomnieniu – Agnieszka Lingas – Łoniewska


Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 320
Źródło: Biblioteczka własna


Jakiś czas temu miałam przyjemność czytać książkę „Szósty” Agnieszki Lingas – Łoniewskiej. To było moje pierwsze spotkanie z jej twórczością, i jak widać nie ostatnie. Nie minął nawet miesiąc, a ja sięgnęłam po kolejną jej książkę, nie mogłam się powstrzymać, zauroczona poprzednimi wydarzeniami, postanowiłam poznać wcześniejsze losy Marcina i jego brata Michała.

Michał nie miał łatwego życia, do tego kiedy ojciec zabił matkę, przypadła mu rola opiekuna młodszego brata. Jednak dla Michała to nie przykry obowiązek, bowiem kocha on brata ponad życie, tylko niestety nie do końca potrafi mu się poświęcić w stu procentach, a młody Langer robi wszystko by zwrócić na siebie uwagę brata.

Taką właśnie sytuację zastaje Magda, która po latach wraca do rodzinnego Wałbrzycha. Wszyscy jej się dziwią, bo tu nikt nie wraca z tych, którym udało się wyrwać z tego miasta, miasta pełnego biedy, bezrobocia, alkoholu i przemocy. Jednak Magda kocha to miasto, no i po skończeniu studiów, zaczyna pracę w szkole jako pedagog. Na dzień dobry trafia jej się pierwszy niesforny uczeń – Marcin Langer. Chłopak przyznaje się, że robi wszystko by zwrócić na siebie uwagę.

Michał po wezwaniu do szkoły, sądzi, że jak zwykle skończy się na pouczeniach, dlatego bardzo się dziwi, że zamiast starego pedagoga jest Magda, a zamiast pouczeń, groźba wezwania kuratora. Od tej pory wiele zmieni się w jego życiu, jak i życiu Marcina. Magda zrobi wszystko by nawrócić Michała na dobrą drogę, choć wiele przyjdzie jej przeżyć. Jednak warto wierzyć, że człowiek może się zmienić, nawet ten, który całe życie oszukiwał, którego życie nauczyło by brać i nie odwracać się za siebie.

Po raz drugi jestem zachwycona twórczością pani Agnieszki, po raz drugi się nie zawiodłam i otrzymałam naprawdę świetną historię. Jednak tym razem, nie ma śledztwa, czy wyścigu z czasem, za to są emocje. Jest miłość, nienawiść, gniew i ból, aż w końcu jest nadzieja na lepsze jutro. W końcu warto wierzyć, że wszystko będzie dobrze, warto dawać innym drugą szansę.

„W zapomnieniu” to historia miłości, wielkiej i niezwykłej, gotowej przetrwać największe rozczarowania, czy kłamstwa. To powieść o tym, że warto wierzyć i nigdy się nie poddawać chociaż los od małego nas nie rozpieszcza. Książka napisana lekkim językiem, wciąga już od pierwszych stron. Polecam przede wszystkim tym, którzy nie mieli jeszcze okazji poznać twórczości pani Agnieszki – naprawdę warto ;)

19 komentarzy:

  1. Muszę koniecznie sięgnąć po książki, które wyszły spod pióra tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamierzam już od dłuższego czasu sięgnąć po coś tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja długo zwlekałam, ale teraz jak mnie wzięło :)

      Usuń
  3. Widzę, że ty również dołączyłaś do grona wiernych fanów Agnieszki Łoniewskiej. Super. Ja również jestem oczarowana jej twórczością i niech pisze jak najwięcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, niech pisze dużo i tak dobrze jak do tej pory ;) A fanką jestem juz po pierwszej książce ;)

      Usuń
  4. Ja jeszcze nie miałam okazji przeczytać książek Pani Lingas - Łoniewskiej, ale jak tylko nadarzy się okazja, chętnie skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korzystaj, jestem ciekawa czy i ty dołączysz do grona wiernych fanek ;)

      Usuń
  5. Przypomniało mi się jak zamiast uczyć się do egzaminów ja w najlepsze zaczytywałam się w tej książce. Szkoda, że z niej nie można było odpowiadać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj szkoda, a jeśli chodzi o lektury to powinno je trochę zmodyfikować ;)

      Usuń
  6. Jeszcze nie miałam okazji zapoznania się z twórczością tej Autorki. Muszę to koniecznie nadrobić, bo jak widzę jej książki zbierają same pozytywne recenzje. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W większości chyba tak, mi każdym razie bardzo podoba się jej twórczość !

      Usuń
  7. Jeszcze nie czytałam ani jednej książki autorki, ale na mej półce już czeka "Szósty" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od Szóstego zaczęłam ;) Idealna na początek!

      Usuń
  8. Literatura polska coraz częściej mnie zaskakuje swoją cudownością zasobów.
    pozdrawiam gorąco z www.ksiazka-od-kuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie od dawna zaskakuje, uwielbiam polską twórczość !!!

      Usuń
  9. Książka już za mną i podobnie jak inne tej pisarki, przypadła mi do gustu:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  10. W takim razie koniecznie muszę się z nią zapoznać...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń