niedziela, 28 listopada 2010

Malowany welon - Maugham W. Somerset



Wydawnictwo: Świat Książki
Rok wydania: 2007
Liczba stron: 287
Źródło: Biblioteczka własna


Piękna, próżna Kitty bierze ślub z bakteriologiem Walterem Fane'em. Małżonkowie wyjeżdżają do Chin. Kitty, rozczarowana swoim związkiem, wdaje się w romans z Charlesem Townsendem. Walter odkrywa zdradę i podejmuje dramatyczną decyzję - Kitty musi towarzyszyć mu na placówce w chińskiej prowincji, w której panuje epidemia cholery. W tym niezwykłym miejscu kobieta powoli i boleśnie uczy się prawdziwie kochać. Czy uda jej się odkupić winy i zaznać szczęścia?

Z reguły najpierw czytam a dopiero później oglądam ekranizację. Tym razem niestety film obejrzałam pierwszy, jakiś rok temu, i bardzo mi się podobał. A książka? Podobała mi się tylko szkoda mi było, że wiedziałam jak się skończy i o czym w ogóle jest, jak się potoczą losy Kitty  i Waltera. Kitty od małego uczono do czego jest stworzona, jako starsza i ładniejsza córka, miała szybko i bogato wyjść za mąż. Niestety nie zawsze mamy to co chcemy, i tak Kitty z rozpieszczonej panienki wcale nie staje się idealną żoną, ale odkrywa co jest ważne i jak podła do tej pory była.
Malowany welon to smutna historia o miłości, dojrzewaniu i poświęceniu. O zazdrości, cierpieniu i śmierci. Czyta się ją dobrze i szybko i gdyby nie to, że film w moim przypadku był pierwszy, to książka była by jeszcze lepsza.

Ocena 4+/6

4 komentarze:

  1. Książka na pozór banalna, ale jednak prawdziwa, duży plus za scenę, w której Kitty niby juz wszystko zrozumiała, a tu nagle bach- znowu sięga dna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Film był piękny... książki niestety nie czytałam i już raczej po nią nie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Film był cudny, książka dla mnie troszkę słabsza, zabrakło tej chemii, uczucia... nagrody dla Waltera...

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie film był cudny ;)

    OdpowiedzUsuń