poniedziałek, 20 stycznia 2014

Utwory zebrane. Niebo w dobrym humorze – Ks. Jan Twardowski

http://www.mwydawnictwo.pl/ 
Wydawnictwo: M Wydawnictwo
Rok wydania: 2002
Liczba stron: 140
Źródło: Biblioteczka własna


Nie znam się na poezji, nigdy nie lubiłam czytać wierszy, nigdy też nimi się jakoś nie zachwycałam. Nie rozumiałam tych górnolotnych zwrotów, odniesień – po prostu nie byłam stworzona do czytania i zrozumienia. Jednak jest jeden jedyny wyjątek - twórczość Ks. Jana Twardowskiego.

Ksiądz Jan Twardowski to wielki człowiek, choć sam za takiego się nie uważał. W swoim życiu zrobił wiele dobrego, za swoja pracę i poświęcenie zdobył wiele odznaczeń, jak Order Uśmiechu, Order Ecce Homo, czy Dziecięcą Nagrodę Serca. Ale większość z nas zna go za jego twórczość.

„Utwory zebrane” to zbiór wierszy z tomów z lat 1998 – 2002. A co je wyróżnia, co wyróżnia twórczość Ks. Jana Twardowskiego:

„Daj mi wiersze zwyczajne
w burzy pogodne
takie przez całe życie
niemodne”

Wiersze które serwuje nam autor są właśnie zwyczajne, proste, a przy tym takie piękne. Ksiądz Jan pokazuje nam świat widziany swoimi oczyma, świat który nas otacza, a jest on dobrym obserwatorem rzeczywistości.

„Nie zapomnij o parasolce
bo się na chmurę zbiera
sprawdź czy masz chociaż pięć złotych w kieszeni”

Jednak jego wiersze oprócz prostoty i codzienności, przybliżają nam Boga. Powodują że choć na chwilę się zatrzymujemy i zastanawiamy. Wiersze Księdza Jana Twardowskiego Przybliżają nam Boga, wiarę, pokazują co tak na prawdę jest ważne. A ważna jest miłość, taka czysta, prawdziwa, miłość do Boga, miłość rodzinna, przyjaźń.

„Boże co się rozdajesz
najprościej bo w chlebie
szepnij mi w każde ucho
jak mam żyć bez Ciebie”

„Utwory zebrane. Niebo w dobrym humorze” Księdza Jana Twardowskiego to dla mnie niezwykła książka, książka która wzrusza, ale też powoduje uśmiech na twarzy. Te piękne utwory skłaniają nas do refleksji, do zadumy, a w dzisiejszych czasach jest to naprawdę bardzo ważne, by choć na chwilę przystanąć i się zastanowić.

Polecam wszystkim bez wyjątku!!!!


Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa M, za co serdecznie dziękuję!!! 

http://www.mwydawnictwo.pl/

Książka bierze udział w wyzwaniu: Przeczytam tyle, ile mam wzrostu: 1,2 cm (143,3cm)

11 komentarzy:

  1. Bardzo cenię sobie twórczość ks. Twardowskiego, więc z przyjemnością poznam powyższą książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, ja również bardzo sobie cenię jego twórczość, to niezwykły człowiek i niezwykłe - zwykłe wiersze :)

      Usuń
  2. Też nie przepadam za wierszami, ale te Twardowskiego lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w domu ks. Twardowskiego "Dziecięcym piórem" mimo że to dla dzieci, sama nie raz podczytuję te opowieści i wierszyki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda mi się zdobyć inne książki/wiersze ks. Jana Twardowskiego, włącznie z tymi dla dzieci :)

      Usuń
  4. Wiersze - nigdy się do nich nie przekonam, dla mnie to czarna magia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tym bardziej powinnaś te poznać! Zobaczysz że są inne, niezwykłe!

      Usuń
  5. Mam jedną jego książkę, na tą może też się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przepadam za wierszami, zgadzam się z AnnieK :)

    Nominowałam Cię do zabawy, więc jeśli jeszcze nie zostałaś w niej nominowana, to serdecznie zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak te są wyjątkowe i bardzo polecam :) A na pytania już odpowiadam :)

      Usuń