poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Brzydka miłość – Jacek Getner



Wydawnictwo: Najlepszy Seler
Rok wydania: 2005
Liczba stron: 182
Źródło: Biblioteczka własna


Dawno już nie czytałam fajnych opowiadań, i choć może wielką fanką tego gatunku nie jestem, to jednak od czasu do czasu z przyjemnością sięgam po te krótkie historyjki. Nie wiem, dlaczego tak dużo osób ich nie lubi, ja  po ostatnio przeczytanych opowiadaniach Murakamiego i pana Zielke, z wielką ciekawością sięgnęłam po te.

„Brzydka miłość” to książka składająca się z 30 opowiadań, a właściwie historyjek, które mogłyby spotkać każdego z nas. Autor umieścił je w naszych, polskich realiach, a każda historia, wszystko to co czytamy wydaje się być kolejną anegdotą, opowiedzianą przez dobrego znajomego.

I tak poznajemy małą Misery, niezawodną copywriter-kę, Karola i jego sposób na udany podryw, pana Kierownika Kopertę. Sporo jest tych osób, i tylko niektórym z nich autor poświęcił więcej niż jedno opowiadanie, ale i tak, każdą z tych osób, każdą z tych historii warto poznać. Na mnie największe wrażenie wywarły trzy historie: „Życiowa opowieść” - krótka historia Magdy, „Śmieć” i „Grób”. Są to raczej smutne historie, typowa proza życia, za to uśmiałam się przy jednym, przy zakończeniu „Narciarzy”.

Początkowo planowałam czytać sobie po dwa, trzy opowiadania dziennie, niestety się nie dało. Z każdym kolejnym wiedziałam, że to nie ostatnie, że muszę wiedzieć, co będzie w następnym. I tak w jeden dzień, poznałam wszystkie historie, te smutne, i te zabawne, oraz te których zakończenie było tragiczne. Poznałam tytułową „brzydką miłość” i mam nadzieję, że to nie było moje jedyne spotkanie z twórczością Jacka Getnera, że będzie jeszcze okazja do poznania innych jego opowiadań.

Polecam wszystkim tym którzy twierdzą, że opowiadania są nie dla nich, może po tych zmienicie zdanie.
Zapraszam też na blog autora http://jacekgetner.blog.onet.pl/, na którym znajdziecie niektóre z opowiadań, oraz na stronę http://getner.pl/index.php

A ja bardzo serdecznie dziękuję Panu Jackowi za wszystkie historie !

17 komentarzy:

  1. Nie przepadam za opowiadaniami, bo ja się tu wkręcam w fabułę, a tu nagle koniec. Jestem zwolenniczką długich powieści :) Może jednak się skuszę i zmienię nastawienie do opowiadań. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja ogólnie też wolę długą formę, wolę się wkręcić i nasycić, ale te opowiadania są świetne to takie historyjki opowiadane przez znajomego !!!

      Usuń
  2. Ja również mam w bliskich planach lekturę książki pana Jacka, tyle że w moim przypadku będzie to kryminał. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na kryminał też przyjdzie czas, już się nie mogę go doczekać :)

      Usuń
  3. Ostatnio coraz bardziej przekonuje się do opowiadań, dlatego w wolnej chwili jak tylko ogarnę moje zaległości czytelnicze, to chętnie rozejrzę się za tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzadko sięgam po opowiadania, ale tym razem chyba zrobię wyjątek:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam opowiadania, a jeśli autorem jest rodzimy pisarz to już na pewno nie przejdę obojętnie. Bardzo fajna recenzja i dzięki za linki na blog autora:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo chętnie sięgnę po te opowiadania. Skutecznie zachęcasz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak, tak. To już kolejna zachęcająca recenzja. Chętnie się skuszę i ja.

    OdpowiedzUsuń
  8. nadal nie potrafię się przekonać do zbiorów opowiadań, ale może w końcu któregoś dnia dam się namówić ;]

    OdpowiedzUsuń