poniedziałek, 11 listopada 2013

Brisingr – Christopher Paolini


Wydawnictwo: MAG
Rok wydania: 2008
Liczba stron: 624
Źródło: Biblioteczka kuzyneczki M.


To już trzeci tom, chociaż nie było łatwo. I nie dlatego, że książka jest nudna, tylko jakoś źle z czasem trafiłam, i nie mogłam się na niej skupić. A czytanie tej pozycji z doskoku to zły pomysł. No ale książka już za mną, a wrażania jak zwykle bardzo pozytywne.

Eragon i Saphira po wygranej bitwie na Płonących Równinach, szykują się do kolejnych bitw. Za wszelką cenę muszą uwolnić ludzi spod jarzma panowania Galbatorixa, ale przede wszystkim muszą pomóc Roranowi uwolnić Katrinę. Uwolnienie narzeczonej kuzyna przebiega dość szybko, jednak nie obywa się bez pewnych komplikacji. Eragon musi zostawić Saphirę i kuzyna, by dokończyć pewne zadanie, jednak jak się okaże, nie będzie to jego jedyne rozstanie ze smoczycą.

Czy spełni się przepowiednia kotołaka, czy Eragon znajdzie w końcu swój miecz i przeznaczenie, czy Arya odpowie na uczucia Eragona?. Tego zdradzić nie mogę, ale zachęcam do lektury.

Muszę powiedzieć, że im dalej tym lepiej, co raz bardziej podobają mi się przygody Eragona i jego smoczycy. Widać jak dojrzewa nie tylko wielki wojownik, Smoczy Jeździec, ale też styl autora. Widać jak zmieniają się bohaterowie, jak dojrzewają i z młodego chłopca rośnie prawdziwy Jeździec, jak smoczyca rośnie w siłę. Poznajemy lepiej Rorana, Kathrinę, widzimy jak wielkie uczucie może zdziałać cuda.

Książkę czyta się lekko i z wielkim zainteresowaniem, świat stworzony przez Christopera porywa, i nie pozwala oderwać się od książki. Akcja książki jest co raz bardziej przemyślana, wyjaśnia się też wiele tajemnic.

Polecam, idealna pozycja dla osób pragnących przeżyć niesamowite przygody. Książka wspaniale pobudza wyobraźnię i wciąga.


Książka bierze udział w wyzwaniu: Przeczytam tyle, ile mam wzrostu: 4,0 cm (116,0cm)

18 komentarzy:

  1. Lubię takie wciągające pozycje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i rzeczywiście książka jest wciągająca :) Ciekawa jestem, Twoich wrazeń po ostatniej części.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie czytam i jak na razie mam podobne spostrzeżenia, choć na początku było baaardzo ciężko.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko po dłuższej przerwie się wciągnąć no i zaczynając trzeba mieć naprawdę dużo czasu :)

      Usuń
  4. Czytałam pierwszy tom i nie do końca spełnił moje oczekiwania, ale myślę nad tym, żeby wrócić do serii...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo pierwszy nie był aż taki dobry, potem się naprawdę rozkręca :)

      Usuń
  5. W bibliotece sa poprzednie tomy. Poczekam na całą serię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaczęłam pierwszy tom, ale przerwałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, bo pozostałe są o wiele lepsze, widać jak autor sie rozwija, jak przygoda rośnie w siłę :)

      Usuń
  7. Nie potrafię się jakoś przekonać do tej serii. Może kiedyś, ale na razie mówię pas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale w końcu jest tyle ciekawych książek, że nie wart się zatrzymywać.

      Usuń
  8. Przeczytałam całą serię. Uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja ogólnie też, a ogólnie bo jeszcze dwie książki mi zostały :D

      Usuń
  9. Czytałam pierwszą część i nawet mi się spodobała, lecz na razie nie zamierzam sięgać po kolejne części.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm może jednak sie skusisz, warto poznać dalsze przygody :D

      Usuń